Sunday, November 18, 2012








''අයියේ අද පොඩ්ඩක් ඇවිත් අපේ එකාට පැහැදිලි කරල දෙන්නකෝ
කෝ අපේ මිනිහ හිටියට කිසි වැඩක් තියනවද ''

පවුලේ වැඩිමලා වෙච්ච නිසාම, ගෙදර මූලිකත්නය ලැබුනේ මට
ලොකු පුතාගෙන් අහන්න, අයියගෙන් අහන්න,
මාමගෙන් අහන්න, ලොකු තාත්තගෙන් අහන්න,

මොකක් හරි දෙයකට, මගේ උපදෙසක්,
අදහසක් පවුලේ කට්ටියට නැතුවම බැරි උනා..

ලොකුවට ඉගෙන ගත්තේ නැති උනාට
ගමේ යාළුවොත්, ගැමියොත් මගේ වචනේ ගරු කරා.
පන්සලේ උත්සවයක්, ගමේ මල ගෙයක් උනාම,
මගේ භූමිකාව කැපිලම පෙනුනා.

නංගි ඇවිත් එහෙම කීවේ නංගිගේ පොඩි එකා ට අවවාදයක් දෙන්න කියන්න, උ කොල්ලෝ එක්ක ට්‍රිප් එකක් දාගෙන රු. 3000 ක් විතර ඉල්ලනවා. ඒකනං කමක් නැ කියමුකෝ යන කොල්ලෝ
විශ්වාසත් නැ. අනික මුට‍ තාම 14 යි.

මට විශ්වාසයක් තිබ්බා මම පැහැදිලි කරල දුන්නම කොල්ල අහවි කියලා.
යන්න එපා කියනවට වඩා ‍තේරුම් බේරුම් කරල දෙන්න යි මට ඕන උනේ..

මම වැඩ අරිලා කොල්ලට කන්න රස කැවිලි ටිකකුත් අරං
නංගිලාගේ ගෙදර ගියා..

''ආ කොමද ඉලන්දාරියා''

මම කතාව පටන් ගත්තා, කොල්ලත් මං කීව දේවල් අහන්න ලෑස්තිවෙලා උන්නා.. මම මගේ පොඩි කාලේ, කොල්ලගේ තාත්තා පොඩිකාලේ, වින්ද දුක් ගැන ලොකු දේශනාවක් තිබ්බා. ඉගෙනීමේ අරුත ගැන විතරක් නෙවෙයි සමාජ පිළිගැනීම වගේ දේවල් එකතු කරලා
රසවත් සාරවත් දේශනයක්, කොල්ල විතරක් නෙවෙයි කොල්ලගේ අම්මත් දොරට හේත්තු වෙලා කන් දීගෙන හිටියේ, ඇස් වලින් පින් දිදී...

''බලන්න පුතා, ඔයා ඉල්ලන 3000 අම්මලාට අමාරුයි තමයි, එත් අපිට පුතා වෙනුවෙන් එක් ලොකු දෙයක් නෙවයි, එත් පුතා දෙපාරක් හිතන්න ඕන. තව ටිකක් ලොකු වෙලා ඕන තීරන ගන්න...''

මම කොයිම අවස්ථාවකදීවත් කොල්ල යන එකට විරද්ධ බව කීවේ නැ.. මට ඕන උනේ ඒකට කල් තියෙන බව හගවන්න. අන්තිමේට මම තිබ්බ අන්තිම රු .5000/- කොලයක් අරගෙන උගේ අතෙන් තියල,

''පුතාට දැන් තේරෙනවනේ, කැමැත්තක් කරන්න'' කිව්වා.

පැයකට වැඩි කාලයක් මගේ දේශනාව ලස්සන අහං හිටිය කොල්ලා,
හිස වැනුවා.

''අයියා ඉන්න කලා යන්න'' මෙහෙයුම සාර්ථක නිසා නංගි හිනා මුසු මූනෙක් කිවාත් මම එතැනින් ආවා..

එදා දවසේ මාව හම්ම උන හැමෝටම මම කොල්ල ගැනත්, පොඩි උන්ට
අවබෝධ වෙන්න කියල දෙන හැටිත් කීවා. නෑයෝ මෙන්ම ගැමියෝ,
මගෙන්, නරක් වෙන දරුවන්ට උපදෙක් ලබාදෙන්න 'උන්ව' එක්කං එන බවත් කීවා. මට සියුම් ආඩම්බරයක් දැනුනා..

කොල්ලට දුන්නේ අන්තිම රු. 5000/- නිසා. නංගිගෙන් අතමාරුවක් කර ගන්න හිතාගෙන.

'ආ ලොතු මාමේ''

කොල්ලා දුවගෙන ආවා මගේ අතේ සල්ලි වගයක් තිබ්බා..
මට හුගක් ආඩම්බර හිතුනා. කොල්ල ගැන නෙවේ, මම ගැනම,
මගේ කතාව ගැන. මම කොල්ලගේ හිස අතගෑව

''මාමේ, ගමනට 3000 විතරයි මම ගත්තේ, ඉතිරවා ඔතන ඇති. තැක්තූ මාමේ, කියල කොල්ල සයිකලේට නැගල ඉගිල්ලිල ගියා.

මම සද්ද නැතුව ගෙදර අවා. පන්සල වත්ත හරියෙදී
ඇසිලින්ගේ පොඩි එකි මෙහෙම කියනව ඇහුනා...

''මේක හතර පන්තියේ පොතක්
මම තාම දෙකේ නේ''
--------------------------------------------------

**
පස්සේ ආරංචි උනා මස්සිනා දෙකක් දාගෙන ඇවිත්, කොල්ලට දෙක තුනක් දීලා අර 3000 ත් ඉල්ල ගෙන කියල....
 —

1 comment:

අදහස් උදහස් සමසිතින් විද ගනිමි